Taalvrijwilliger Inburgering

Taalvrijwilliger inburgering

Vanaf januari 2022 is de nieuwe inburgeringswet in werking getreden. Bibliotheek Drachten biedt in opdracht van de gemeente Smallingerland taallessen aan voor statushouders tijdens de zogenaamde Brede intake. Dit is de periode van minimaal 10 weken tussen huisvesting in de gemeente en het starten in één van de leerroutes van de inburgering. Ook tijdens de inburgering biedt Bibliotheek Drachten extra ondersteuning aan de statushouder in de Z- of B-route. Dit vindt in samenwerking met de formele taalaanbieder plaats.

Voor beide trajecten zijn wij op zoek naar enthousiaste taalvrijwilligers die door de coördinator inburgering worden begeleid bij het lesgeven aan statushouders. Lijkt het je leuk om anderstaligen te helpen bij het leren van de Nederlandse taal? Dan horen we graag van je!

Lees hier de hele vrijwilligersvacature