Corona-apps en -websites

Wil je een corona-bewijs voor toegang tot bijvoorbeeld een festival of voor een buitenlandse reis? Moet je een afspraak maken voor een corona-prik of corona-test?
Gebruik de hulp op deze pagina.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Kom langs in de bibliotheek: wij helpen je verder.
Het is gratis. Je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek.

CoronaCheck

Via de app of de website kun je een corona-bewijs krijgen voor toegang tot plekken of voor een buitenlandse reis.

Naar CoronaCheck.nl

Uitleg CoronaCheck

Bekijk hoe je een corona-bewijs maakt: via de app een QR-code op je telefoon of via de website een papieren bewijs.

Naar uitlegCoronaCheck.nl

Testen voor je reis

Naar het buitenland zonder corona-prik? Met een goede uitslag van een corona-test mag je ook reizen.

Naar Testenvoorjereis.nl

Meer uitleg corona

Wil je meer uitleg over corona-virus, corona-bewijs, prik of test? Steffie legt alles nog eens duidelijk en rustig uit.

Naar filmpjes met uitleg

Uitleg prik-afspraak

Een afspraak maken voor een corona-prik kan online, met je DigiD. In deze uitleg zie je hoe dat werkt, stap-voor-stap.

Naar uitleg prikafspraak

Uitleg test-afspraak

Heb je een corona-test nodig? Oefen hier hoe je online een afspraak maakt, met je DigiD. Bekijk de stap-voor-stap-uitleg.

Naar rondleiding Coronatest.nl

Nog vragen? Kom langs! Het is gratis, ook als je geen lid bent.

Zoek een Bibliotheek bij jou in de buurt

CoronaMelder-app

In deze flyer lees je meer over de CoronaMelder-app en hoe je de app downloadt op je telefoon. Hulp nodig?
Kom langs. We helpen je graag verder.

Download de flyer

Hoe werkt de CoronaMelder?

Andere vragen over de digitale overheid?

Heb je andere vragen over de digitale overheid? Bijvoorbeeld over donorregistratie of DigiD? Of wil je beter leren omgaan met de computer? Kijk bij de bibliotheek in jouw buurt naar de mogelijkheden.

Activiteiten van de bibliotheek in jouw buurt

Informatiepunt Digitale Overheid