Leer online en blijf je ontwikkelen met de online cursussen van de Bibliotheek

Speciaal voor leden van de Bibliotheek hebben we een aanbod van interessante cursussen en trainingen samengesteld. Als lid van de Bibliotheek kun je deze online cursussen gratis volgen. De aanbieders van de curussen zijn Soofos en GoodHabitz.

Ga naar de online cursussen

Gratis online trainingen

Wil jij je skills op het gebied van timemanagement of digitale vaardigheden versterken? Of lijkt de cursus Digitale fotografie, Yoga, Mindfullness of Gezond eten je leuk? Er zijn wel 28 gratis online trainingen.

Een schat aan informatie!

De Bibliotheek beschikt over een groot aantal digitale informatiebronnen.

Op de publiekscomputers in de bibliotheek kun je deze digitale bronnen gratis raadplegen. Een deel van de databanken kun je ook thuis raadplegen.

Ga naar alle digitale bestanden

Wat is Boekstart?

Maak je baby (gratis!) lid van de bibliotheek en krijg het leuke BoekStartkoffertje cadeau. Met daarin twee leuke babyboekjes. In de bibliotheek kun je meteen de speciale BoekStarthoek met babycollectie ontdekken. Ouders die bij het inschrijven van hun baby zelf ook lid worden krijgen € 10 korting.

Meer weten over Boekstart?

Maandelijkse boekentip

Vind jij het ook lastig om een keuze te maken uit al onze boeken? Elke maand verzamelen we een boekentip van een collega, vrijwilliger of vaste bezoeker om je hierbij te helpen.

Bekijk de boekentips

Bibliotheek Drachten heeft alle reden om trots te zijn

Foto medewerkers Bibliotheek Drachten

Bibliotheek Drachten mag zich de komende vier jaar weer gecertificeerd noemen. Dat betekent dat de bibliotheek aan landelijke normen voldoet. Bibliotheek Drachten scoort op een aantal normelementen zelfs uitstekend. Wij zijn trots!

In alle bibliotheken boeken lenen!